آماده‌باش نیرو‌های فضای سبز محدوده حرم رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی حریق کارگاه چوب در جاده کلات (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ۲۶۰ هیئت مذهبی در مشهد مجوز فعالیت دارند عزاداری ظهر تاسوعا در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد + تصاویر فرماندار مشهد خبر داد: تامین زیرساخت‌های خدماتی و امنیتی برای زائران حسینی ۸۰۰ ایستگاه صلواتی به‌مناسبت ماه محرم در مشهد برپا شده است پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشور | صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان انتصاب سرپرست شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با رئیس مجلس استان نجف تعطیلی بازار‌های سیار و ایست‌کار‌ها در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۳ در مشهد سامان‌دهی غرفه‌های شهرداری مشهد در بوستان‌های سطح شهر برگزاری هیات نوجوانان محله احمدآباد مشهد در شب عاشورای حسینی اوج گرما در مشهد | هتل‌های مشهد موظف به استفاده از ژنراتور اختصاصی شدند تعطیلی موزه‌های خراسان‌رضوی به‌مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی  خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی با حداکثر ظرفیت | فعالیت بیست‌وچهارساعته ۱۵۰۰ پاکبان پیرامون حرم امام‌رضا(ع) در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی رخت عزای حسینی بر تن مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۲۴ تیر ۱۴۰۳) زمان بهره‌برداری از پایانه مفتح مشهد اعلام شد ترافیک سنگین در بزرگراه شهید کلانتری، میدان قائم(عج) و پل خین عرب (۲۴ تیر ۱۴۰۳) سرویس دهی صلواتی خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر در روز‌های تاسوعا و عاشورا | خدمت‌رسانی شبانه روزی در شب عاشورا استقرار آتش‌نشانان درایام تاسوعا و عاشورای حسینی درخیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی
سرخط خبرها

شهردار مشهدمقدس: تمام پروژه‌های نیمه‌تمام باید امسال به پایان برسد

  • کد خبر: ۱۷۶۷۳۸
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
شهردار مشهدمقدس: تمام پروژه‌های نیمه‌تمام باید امسال به پایان برسد
شهردار مشهدمقدس گفت: همه پروژه‌های نیمه‌تمام باید امسال تمام شود و از هفته آینده صبح‌ها از پروژه‌های نیمه‌تمام بازدید خواهیم داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندر شریف، در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ۶ اظهار داشت: هفته گذشته سه نفر از همکاران پاکبان ما دچار سانحه شدند و روز عاشورا یکی از این عزیزان را از دست دادیم؛ صبح جلسه ویژه‌ای داشتیم تا تحلیل کنیم که علت این حوادث چیست؛ کمیته‌ای را تشکیل دادیم تا موضوعات را رصد کنند.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه به مناطق حاشیه‌ای نگاه شورای شهر در راستای نگاه رهبری به این مناطق است اظهار کرد: تاکید ویژه مقام معظم رهبری بر توجه به حاشیه شهرمشهد در حد سخن و حرف نیست، بلکه پیگیری ویژه ایشان نیز است که نماینده خود را در استان به عنوان شخص اول پیگیری موضوعات حاشیه شهر مامور کردند و ستاد فرهنگی حاشیه شهر به ریاست آیت‌الله علم‌الهدی هر دو هفته یکبار در محل دفتر ایشان تشکیل می‌شود؛ این نگاه ویژه از این باب است که باید محرومیت‌ها از بین برود.

شهردار مشهد افزود: نگاه شورای ششم به مناطق حاشیه شهر نیز ویژه‌تر شده است؛ بخش بزرگی از مناطق حاشیه شهر و کم‌برخوردار در منطقه ۶ قرار داشته و به قدری اهمیت دارد که بیش از ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی شهر مشهد در مناطق حاشیه شهر تقسیم شده است؛ امیدواریم این موضوع نتیجه مثبتی داشته باشد هر ارتقایی در حوزه زیرساختی، روبنایی، زیربنایی و رشد فرهنگی و اقتصادی در حاشیه شهر انجام شود، ثمرات آن به کل شهر برمی‌گردد.

قلندرشریف ادامه داد: هر مشکل امنیتی، فرهنگی و اقتصادی در حاشیه شهر گریبانگیر کل شهر می‌شود، ریشه بسیاری از اتفاقات در مناطق برخوردار در حاشیه شهر است؛ شهرک رجایی و باهنر با ۱۰، ۱۵ سال پیش بسیار فرق کرده، آن زمان مسائل امنیتی سنگینی داشتیم. ثمرات این ارتقا در کل شهر است؛ همچنین اگر پروژه‌ای در منطقه برخوردار انجام شود کل مردم شهر استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مشهد چند مشکل اساسی دارد که یکی از آن‌ها حاشیه شهر است، تصریح کرد: نگاه صرفا تک‌بعدی به بعد اقتصادی توسعه شهر، شهر را به سمت غرب کشانده است؛ امیدواریم این موضوع سهوی باشد که الان وقتی دقت می‌کنیم می‌بینیم حرم از مرکزیت جغرافیایی مشهد خارج شده است.

شهردار مشهد اضافه کرد: محوریت مشهد حضور مضجع منور رضوی بوده و تمام تلاش ما در این دوره مدیریت شهری در سطح استانی و کلان کشور این است که مشهد باید از این وضعیت خارج شود و حرم به مرکزیت مشهد برگردد، بنابراین باید توسعه به شرق برود؛ نگاه همه مدیران در همه رده‌ها این است که مشهد باید به سمت شرق توسعه پیدا کند.

قلندر شریف گفت: پروژه‌های ویژه‌ای را در شرق مشهد در منطقه ۶ داریم؛ مشابه پارک ۷۰ هکتاری ملت، پارک ۷۳ هکتاری را در دستور کار داریم. طراحی این پارک در همان رده و حتی شاید بهتر است این پارک باعث توسعه می‌شود؛ پارک ۷۳ هکتاری یکی از پروژه‌های اصلی این دوره شورای شهر و مدیریت شهری است، یک سری ایراداتی به این پارک وارد شده بود که با تولیت آستان قدس مذاکره کردیم و قرار شد یکی از چاه‌ها را بخریم، بنابراین مشکل آب حل شد و رینگ دور پارک که ۱۳ هکتار است امسال به بهره‌برداری برسد؛ فاز‌های بعدی پارک شامل پارک ۷ هکتاری بانوان، بوستان ۱۳ هکتاری شهری، زمین‌های بازی، روباز، فوتبال، شهربازی و باغ کتاب نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه همه پروژه‌های نیمه‌تمام باید امسال تمام شود، عنوان کرد: پروژه پل راه‌آهن هم حل شد و در حال جابه‌جایی است، ریل‌ها سر جای خود می‌آید و مسیر باز می‌شود؛ از هفته دیگر صبح‌ها از پروژه‌های نیمه‌تمام بازدید خواهیم داشت. مسکن ۲۱ هکتاری را نیز در منطقه ۶ داریم که در حال شروع آن هستیم تا ۴۰۵۳ واحد برای مردم محروم انجام و جایگزین مسکن‌های بافت‌های ناکارآمد شود.

شهردار مشهد بیان کرد: با این محرک‌های توسعه، توسعه به سمت شرق اتفاق می‌افتد؛ ما به زور نمی‌توانیم مردم را در این محدوده‌ها ساکن کنیم. آستان قدس زمین‌های زیادی را در اراضی انصار در نظر گرفته است؛ ۶۰۰ هکتار بین شهرک شهید رضایی و باهنر هم هست که با تولیت توافق می‌کنیم؛ ما نگاه بسته‌ای نداریم، آستان قدس هم نیاز به کمک دارد، زیرا موقوفات کم شده و وقف خیلی کمتر صورت می‌گیرد.

قلندر شریف خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است حداکثر انتخابات از درون شهرداری باشد و مدیریت‌سازی و بدنه‌سازی در حوزه‌های مدیریتی برای آینده شهر انجام شود؛ هر گروه و دسته‌ای در کشور حاکم شود، نیرو‌های ویژه‌ای را نیاز دارد؛ عملکرد ما ویترین دولت و نظام است؛ ما حوزه‌ای اجرایی هستیم و اجازه ورود به مسایل سیاسی نداریم، اما بازخورد و عملکرد ما در حوزه سیاسی ۱۰۰ است. رضایتمندی مردم آن‌ها را پای صندوق‌های رای می‌آورد، باید طوری رفتار کنیم که مردم از ما راضی باشند.

توجه ویژه شهرداری به مناطق حاشیه شهر

در بخشی از جلسه کاظم یزدان‌مهر، شهردار سابق منطقه ۶، اظهار کرد: این منطقه شرقی‌ترین منطقه با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر و با بافتی نیمه‌برخوردار و ظریف و با فرهنگ‌های مختلف است؛ ما در شهرک شهید رجایی و باهنر اهل سنت را داریم، حدود ۲۰ هزار نفر شهروندان چلویی یا بی‌هویت هستند و تبعه افغانستان زیادی در منطقه حضور دارند.

شهردار سابق منطقه ۶ بیان کرد: در سنوات گذشته آنگونه که باید و شاید به هر دلیلی توجه زیادی مخصوصا در خصوص عمران و آبادانی به مناطق حاشیه شهر نشده، اما در دوره ششم مخصوصا با اعتبارات پروژه‌های زودبازه توجه خاصی به مناطق حاشیه از جمله منطقه ۶ شده است.

یزدان‌مهر افزود: ما سال گذشته بیشترین اعتبارات عمرانی مخصوصا پروژه‌های زودبازده با میزان ۱۲۲ میلیارد، آلبوم عمرانی ۳۹۰ میلیارد و اعتبارات ستادی به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان در منطقه داشتیم؛ نتیجه انجام این پروژه‌ها غیر از یک مورد که پروژه احداث مجموعه ورزشی طوبی بود و اعتبار آن ۱۵ اسفند باز شد که نتوانستیم به مرحله اجرا برسانیم، بقیه اعتبارات هزینه شده و نتیجه آن رضایتمندی بسیار خوب مردم بوده است.

وی ادامه داد: این منطقه پتانسیل‌های خوبی دارد؛ با توجه به دغدغه شهر و توجه ویژه‌ای که دارند، در خصوص زمین ۳۲.۵ هکتاری شهید عباسپور یا بصیرت دو هفته پیش پلاک‌های سهم شهرداری از آستان قدس تحویل گرفته شد؛ ۳.۵ هکتار فضای سبز و سه قطعه زمین ۵هزار متری ورزشی، فرهنگی و مذهبی داریم؛ ۲۸۵ هکتار زمین اداره کل خزانه‌داری و سازمان زمین و مسکن نیز در مرحله توافق است.

شهردار سابق منطقه ۶ خاطرنشان کرد: آقای بنایی‌منش پیگیری ویژه‌ای برای محدوده پورسینا و خوش‌سیما انجام دهند؛ توافقی سال ۹۹ انجام شده، اما آستان قدس به هر دلیلی در سنوات گذشته همکاری نکرده بود که این اتفاق نیز در حال انجام است، ۵۰، ۶۰ درصد کار را انجام دادیم و اگر معبر ۳۰ متری احداث و اتصال بولوار حر به مفتح شرقی انجام شود، رضایتمندی بسیار بالایی برای حداقل ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر ایجاد می‌کند؛ در خصوص محدوده ۶۰۰ هکتاری حد فاصل شهرک رجایی و باهنر نیز با نگاه شورای ششم به توسعه شرق مشهد در حال انجام است.

یزدان‌مهر با اشاره به اینکه طرح‌های تفصیلی منطقه مشکلاتی دارد که با همکاران شهرسازی در این زمینه پیگیری کردیم، تصریح کرد: امسال نیز مشکلاتی در زمینه طرح تفصیلی داشتیم که به مرحله انجام کار رسیده است؛ سال گذشته ۱۵۳ میلیارد تومان درآمد داشتیم که وصول شد؛ بعد از آن به ۱۷۴ تومان افزایش پیدا کرد و امسال به ۲۴۳ تومان رسیده است. این ماه ۷،۸ درصد وصولی خواهیم داشتیم و برای ماه‌های آینده نیز امیدواری زیاد است که بتوانیم عدد مشخص شده را به صورت ۱۰۰ درصدی محقق کنیم.

وی اضافه کرد: عمده پروژه منطقه پارک ۷۳ هکتاری، بازوی چهارم و ۲۱ هکتاری برای احداث ۴۰۵۳ واحد است؛ فاز یک ۷۳ هکتاری و بازوی چهارم امسال به پایان می‌رسد و کلنگ‌زنی ۴۰۵۳ واحد نیز انجام خواهد شد؛ باید نگاه ویژه به حاشیه شهر در منطقه ۶ دوچندان شود.

در ادامه حسین بنایی‌منش، شهردار منطقه ۶ اظهار کرد: آقای یزدان‌مهر از همکاران قدیمی و باتجربه ما هستند، امیدوارم بتوانیم راه ایشان را ادامه دهیم، منویات مقام معظم رهبری را در منطقه اجرا کنیم و با پشتیبانی شهردار خدمت‌گزار واقعی باشیم.

رضایت مردم، رضایت امام رضا (ع) است

در بخش دیگری از جلسه حسن کریمدادی، عضو شورای شهر مشهد گفت: وقتی شهرداری در منطقه‌ای خوب عمل کند؛ یعنی نظام، سیستم، حکومت و حاکمیت خوب عمل کرده است؛ آقای بنایی‌منش باید فکر کنند شهردار مشهد هستند؛ زیرا رضایت مردم رضایت امام رضا (ع) است.

وی بیان کرد: علت موفقیت دو شهردار گذشته تیم آن‌ها بود؛ تیم و گروه می‌توانند یک شهردار یا مدیر موفق تحویل جامعه دهند. این منطقه جزو مناطق سرآمد ما است و ما به عنوان شورا رضایت کامل از این منطقه داریم؛ هرچه بتوانیم رضایت مردم را داشته باشیم، بهتر عمل کردیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->